Toimitus ja maksuehdot

Tilaajan tulee olla täysi-ikäinen tai hänellä tulee olla tilaamiseen huoltajan lupa.

Henkilö- ja osoitetietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille eikä niitä käytetä mainostukseen
ilman asiakkaan lupaa.

Tilaajan tulee aina tarkistaa tilatessaan, että tiedot ovat oikein tilauksessa mm. tilaajan
osoitetiedot, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Jos vastaanottajana on eri henkilö kuin tilaaja,
niin tällöin tulee vastaanottajankin osoitetiedot tarkistaa huolella ja myös puhelinnumero
vastaanottajalle.
Tilatessa toimitusehdot on hyväksyttävä kassalla aina ennen maksamista. Maksamaan ei pääse
ilman toimitusehtojen hyväksymistä. Nämä toimitusehdot tulee hyväksyneeksi kun valitsee
kassalla kohdan hyväksyn toimitusehdot. Tilaajalla on vastuu seurata paketin kulkua
seurantatunnuksen avulla (Postin saapumisilmoitukset tekstiviestinä eivät tule aina
perille). Lähetämme siksi seurantakoodin tilaajan ilmoittamaan sähköpostiin erikseen.

Toimitustavat

Käytämme lähetysten toimittamiseen Suomen Postia ja paketit lähetetään pääsääntöisesti
smartpakettina. Tuotteet lähetetään parin seuraavan arkipäivän aikana. Pakettilähetyksissä
lähetämme asiakkaalle sähköpostitse viestin: Tilaus on Valmis ja tässä viestissä on näkyvissä
myös paketin lähetystunnus/seurantakoodi. Asiakkaalla on vastuu seurata paketinkulkua.
Postista tulee saapumisilmoitus vastaanottajalle vain kerran tekstiviestinä, mutta viestit eivät
tunnetusti aina tule perille 100% varmuudella. Tuotteet ovat tämän jälkeen välittömästi
noudettavissa.
Huonekalukuljetuksissa käytämme Itellaa, huonekalut toimitetaan kotiovellesi.

LUNASTAMATTOMAT /PALAUTUVAT LÄHETYKSET

Jos paketti palautuu takaisin lunastamattomana, niin mahdollisesta uudelleen postituksesta
veloitamme asiakkaalta uudet toimituskulut sekä palautumismaksun (2*5,90 euroa).
Lunastamaton lähetys ei ole palautus!
Tilaajan tulee tarkistaa, että postinumero ja puhelinnumero ym. tiedot ovat oikein tilauksessa.
Jos paketti palautuu takaisin kauppiaalle virheellisen osoitetiedon, puhelinnumeron tmv. takia,
niin uudelleen postituksesta veloitamme palautusmaksun sekä uudet lähetyskulut.
Emme ole vastuussa postin tmv. viestiliikenteestä. Tilaajan vastuulla on seurata paketinkulkua
lähetystunnuksen avulla. Lähetämme sähköpostitse tilaajalle viestin “Tilauksen tilan muutos –
valmis”, jossa näkyvissä myös paketin lähetystunnus.

Toimituskulut

Posti- ja käsittelykulut tuotteille pakettina 5,90€ (paketti säilyy postissa 7vrk).
Postitamme tuotteet aina pakettina seurattavuuden vuoksi.
Yli 100 euron tilauksista ei peritä postikuluja, lukuunottamatta antiikkihuonekaluja, niille rahti on

aina sovittava erikseen.

Noutamattoman paketin palautuessa lähettäjälle, veloitamme palautusmaksun sekä uudet
lähetyskulut.
Huonekalujen rahdista on aina sovittava erikseen. Olethan silloin yhteydessä joko sähköpostilla
[email protected] tai puhelimitse 040-5778671. Pienempien huonekalujen, max
mitat 300x80x60 ja paino max 35kg rahti on 45€. Suurempien huonekalujen rahti alkaen 100
eurosta ylöspäin. Meidän oma kuljetuskin on mahdollinen noin 100km säteellä Kyyjärveltä.
Tuotteet voit toki myös noutaa Kyyjärveltä ja rahti säästyy. Lisäksi käymme paljon Jyväskylässä,
joten Kyyjärvi-Jyväskylä välillä huonekalut liikkuvat todella edullisesti!

Hinnat

Hinnat sisältävät arvonlisäveron, lukuunottamatta antiikkihuonekaluja ja muita wanhoja aarteita,
jotka ovat marginaaliverollisia.
Mahdolliset alennukset on ilmoitettu tuotekohtaisesti. Lisäetuudet ja kampanjat verkkokauppa
huomioi antamalla alennuskoodi tilauksen yhteydessä. Alennusta ei voi lisätä tilaukseen
jälkikäteen.

Maksutavat

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Checkoutilla on Finanssivalvonnan myöntämä
maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä ja
Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää.
Checkout-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Mikäli tiliotteellasi tai
luottokorttilaskullasi näkyy Checkout Finland Oy, olemme välittäneet maksusi.
Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana
asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse
määrittelemistään muista velvoitteista. Mikäli haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, sinun
kannattaa olla yhteydessä suoraan verkkokauppaan, josta tuote on tilattu.

Pankkimaksut

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske
Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin,
Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana
näkyy Checkout Finland Oy, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut
ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.
Checkout Finland tarjoaa myös mahdollisuuden maksaa tilisiirtolomakkeella.

Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard
– ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa
-, MasterCard SecureCode – ja American Express SafeKey -todentamispalvelut.
Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman
maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla
maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Mobiilimaksutavat

Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay, Masterpass ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita,
joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä
maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi
hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.

Pivo

Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot

MobilePay

Maksuehdot ovat tarjolla MobilePayn sivuilla: mobilepay.fi/asiakastuki/ehdot

Masterpass

Maksuehdot ovat tarjolla Masterpassin sivuilla:
masterpass.com/assets/pdf/masterpassoperatingrules.pdf

Siirto

Siirto-maksuihin sovellettavat ehdot:
OP:n yleiset euromaksuehdot
Siirto-palvelun käyttöehdot Nordealla
Siirto-palvelun käyttöehdot S-Pankissa
GSM-maksu

Ainapay

Palvelu perustuu 060605-maksupalvelunumeroiden käyttöön. Maksaminen tapahtuu soittamalla
maksupalvelunumeroon ja toimimalla äänitiedotteiden mukaisesti.
Palvelun hinta on palvelunumerokohtainen ja sisältää tuotteen hinnan sekä palveluun liittyvän
laskutuskorvauksen. Palvelun hinnan lisäksi asiakas maksaa normaalin matkapuhelumaksun
oman matkapuhelinoperaattorinsa hinnoittelun mukaisesti. GSM-maksuostot peritään käyttäjän
puhelinlaskussa.
Palvelun käytön rajoitukset /matkapuhelinliittymä:
• Yksittäinen ostotapahtuma enintään 52,32 € (sis. alv)
• Ostokset kuukaudessa enintään 100 € (sis. alv)
• Enintään kaksi ostosta päivässä
• Ei toimi prepaid-liittymillä
Lisätietoja: aina.fi

Lasku- ja osamaksupalvelut

Lasku- ja osamaksupalveluita Checkoutin kautta tarjoavat OP, Collector, Jousto ja Mash (ent.
Euroloan). Collector tarjoaa lasku- ja osamaksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille.

Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun
hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.
Collectorin yrityslaskun ehdot ovat tarjolla myös heidän sivuillaan:
collector.se/upload/Partners/Agreements/CHECK/Credit_terms_All_comp_FI.pdf
OP:n lasku- ja osamaksutavan kuluttajaehdot näet tästä.
Lue lisää lasku- ja osamaksutavoista:
collector.fi
jousto.com
mash.com/fi

Myyntialue

Verkkokaupassa myytäviä tuotteita toimitetaan Suomen alueelle Ahvenanmaata
lukuunottamatta. Jos haluat tilata Ahvenanmaalle tai ulkomaille,

ota yhteyttä sähköpostitse. In case You want to order to Åland or abroad, please contact via e-
mail [email protected]

Toimitusaika

Tilaukset pyritään toimittamaan postiin parin seuraavan arkipäivän aikana, mutta viimeistään 5-
7 arkipäivän aikana (käsittely- ja pakkausaika kaupassa). Huomioithan, että viikonloppuisin ja
arkipyhinä tilaukset eivät etene, joten ne pidentävät automaattisesti aikaa ja siksi puhutaan
“arki”päivistä. Loma-aikana, ruuhkatilanteissa ym. voi toimitusaika olla pidempi. Tilatessasi sekä
sisustustuotteita että kankaita, toimitusaika saattaa olla pidempi. Pyrimme poistamaan
väliaikaisesti loppuneet tuotteet verkkokaupasta, mutta jos jokin tilaamasi tuote on loppu,
ilmoitamme tästä välittömästi. Lähetämme halutessasi koko tilauksen heti puuttuvan tuotteen
saatuamme. Tilaukset pyritään toimittamaan täydellisinä. Mikäli jokin tuote on pitempiaikaisesti
loppu ja emme pysty saamaan sitä kohtuuajan kuluessa lisää, niin tilaus voidaan toimittaa
osissa tai perua /vaihtaa puuttuva tuote.

Viallisen tuotteen palautus

Tuotteilla on 14 vrk:n palautusoikeus.
Jos tuotteissa on vikaa, asiakas ottaa yhteyttä osoitteeseen [email protected]
Vialliset tuotteet palautetaan ns. asiakaspalautuksena. Tällöin maksamme palautuskulut.
13.6.2014 alkaen kuluttajansuojalain säädökset muuttuivat. 14 vrk:n palautusoikeus lasketaan
asiakkaan tekemästä kaupan peruutusilmoituksesta. Palauttaesssa tuotteita on 14 vrk:n
kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta AINA ilmoitettava kaupan
peruuntumisesta/palautuksesta myyjälle esim. sähköpostitse. Ilmoituspäivästä alkaen on
palautusoikeutta 14 vrk. Paketin noutamatta jättäminen ja siitä seuraava paketin palautuminen
myyjälle tai paketin palauttaminen ilman ilmoitusta ei velvoita myyjää peruuttamaan kauppaa.
Maksuttomat asiakaspalautukset poistuvat. Palautuksissa vähennämme palautussummasta
toimituskulut: 5,90 euroa. Virheellisen tuotteen palautuksesta ei tietenkään veloiteta mitään ja
tällaisessa tapauksessa annamme tarkemmat tiedot palautusta koskien kun reklamaatioviesti
on käsitelty.

Tarkista tilauksesi sen saapuessa. Mikäli tilaamasi tuote on virheellinen, ota mahdollisimman
pian yhteyttä.
Palautusmaksua varten tarvitsemme asiakkaan pankkitilinumeron (IBAN). Jos tilaus on lähetetty
postikuluttomasti asiakkaalle ja palautusten jälkeen tilauksen loppusumma on alle 100
euroa/tilaushetken postikuluttomuusrajan, niin vähennämme toimituskulut (5,90 euroa).
Asiakkaana sinulla on oikeus tutustua tuotteeseen kotonasi samalla tavalla kuin voisit tutustua
siihen kaupassa, mutta et voi ottaa sitä käyttöön ilman palautusoikeuden menettämistä.
Palautettava tuote tulee olla uutta vastaavassa ja myyntikelpoisessa kunnossa. Mahdolliset
vika-asiat ym. reklamaatiot pyrimme käsittelemään mahdollisimman pian. Huomioithan kuitenkin
kohtuullisen reklamaatioajan, odotamme yhteydenottoa reklamaatioasioissa 14 vrk sisällä.
Tilausta koskevissa ongelmatilanteissa ym. pyydämme ottamaan yhteyttä meihin ensisijaisesti
sähköpostitse: [email protected]

Toimituksessa rikkoutuneet lähetykset

Valitettavasti posti huolellisesta pakkaamisesta huolimatta ei aina onnistu kuljettamaan
paketteja ehjänä perille. Tämän takia on hyvä jo lähetystä noudettaessa tarkistaa paketin kunto
ja mahdolliset vauriot paketissa.
Mikäli lähetys on vaurioitunut postin kuljetuksessa, tee HETI vahinkoilmoitus Postille.

Muut

Pidätämme oikeuden hinnan ja toimitusehtojen muutoksiin. Voimassa olevat hinnat ja ehdot
ovat ne jotka tilaushetkellä on verkkokaupassamme ilmoitettu.
Lähetettävät tuotteet pakkaamme ensisijaisesti meille tulleisiin pahvilaatikoihin, jotta voisimme
toteuttaa kestävää kehitystä.
Yhteystiedot
Kaikissa tilauksiin liittyvissä asioissa tavoitat meidät seuraavasti:
– Sähköpostilla [email protected]
– Puhelimella numerosta 040-5778671

Rekisteriseloste

Henkilötietolain (523/99) 10 §:n mukainen rekisteriseloste

Rekisterin pitäjä ja sen yhteystiedot
Paletin Kukka- ja sisustuspuoti Rustiikki
Vaasantie 2
43700 Kyyjärvi
Y-tunnus1702731-4

[email protected]
Rekisterin nimi:
Verkkokaupan asiakasrekisteri
Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus
Rekisteriä käytetään ainoastaan Sisustuspuoti Rustiikin ja asiakkaan väliseen asiakassuhteen
ylläpitoon.

Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä asiakasrekisteriin.
Rekisterin tietosisältö
Asiakkaan perustiedot: asiakasnumero, sukunimi, etunimi, postiosoite, postinumero,
postitoimipaikka, puhelinnumero, matkapuhelinnumero, sähköpostiosoite, tilaushistoria ja
toimituksen seurantatiedot.
Säännönmukaiset tietolähteet
Yhteystiedot tallennetaan asiakkaan rekisteröitymisen yhteydessä. Muut tiedot tallentuvat
asiakkaan tehdessä ostoksia verkkokaupassa.
Säännönmukaiset tietojen luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai Euroopantalousalueen
ulkopuolelle
Rekisterin ylläpitäjä ei luovuta tietoja ulkopuolisille tahoille.
Rekisterin suojauksen periaatteet
Rekisterinpitäjän tietojärjestelmä sekä tiedostot on suojattu normaalisti käytössä olevilla
teknisillä sujausmenetelmillä.
Rekisterin käyttöoikeus edellyttää henkilökohtaista käyttäjätunnusta ja salasanaa, jotka
myönnetään vain rekisterinpitäjän henkilökuntaan kuuluvalle,
jonka asemaan ja tehtäviin mainittu käyttöoikeus liittyy. Lisäksi rekisteriin on pääsy
verkkokaupan ylläpidossa auttavalla tukihenkilöllä. Tämä kuitenkin vain verkkokauppiaan
erillisestä pyynnöstä, jos ilmenee ongelmia esimerkiksi jonkin yksittäisen tilauksen läpi
menemisessä.

Tietosuojaseloste 20.05.2018

Rekisterin pitäjä ja sen yhteystiedot
Paletin Kukka- ja sisustuspuoti Rustiikki
Vaasantie 2
43700 Kyyjärvi
Y-tunnus1702731-4
[email protected]

Mitä tietoja minusta kerätään?
Asiakasrekisteriin tallennetaan asiakkaan etunimi,sukunimi, katuosoite, postinumero,
postitoimipaikka, maa,sähköpostiosoite, puhelinnumero, asioidessa käytetty kieli,asioidessa
käytetty valuutta.Yritysasiakkaalta tallennetaan lisäksi yrityksen nimi, y-tunnus ja alv-tunnus.
Lisäksi verkkokaupan tilaustietoihin tallennetaan asiakkaan tilauksen yhteydessä antamat
tiedot, kuten tilauksen tuotesisältö,maksutapa ja toimitustapa.

Mihin henkilötietoja käytetään?
Henkilötietoja käytetään:
• Asiakassuhteen hoitamiseen
• Tilauksen toimitukseen ja käsittelyyn, sekä arkistointiin
• Tilastollisiin tarkoituksiin
• Markkinointi tarkoituksiin

Henkilötietojenkäsittelyn oikeusperusteena on sopimus, suostumus tai oikeutettu etu.

Henkilötietojenkäsittelyssä on huomioitu 25.5.2018 alkaen noudatettavan EU:ntietosuoja-
asetuksen asettamat vaatimukset.

Kuinka kauan henkilötietojani säilytetään?
Säilytämme henkilötietojasi niin kauan, kuin on tarpeellista rekisterin käyttötarkoitusten
toteuttamiseksi.
Lisäksi joitain tietoja voidaan säilyttää kauemmin niiltä osin kuin se on tarpeen laissa asetettujen
velvollisuuksien, kuten kirjanpitoa ja kuluttajakauppaa koskevien vastuiden hoitamiseksi.

Tietojen luovutus kolmansille osapuolille
Luovutamme henkilötietoja logistiikka- ja maksupalveluyhteistyökumppaneille,
verkkokauppamme toiminnan mahdollistamiseksi.

Asiakkaan oikeudet
Asiakkaana sinulla on seuraavat oikeudet:
• Tarkistusoikeus
• Oikaisuoikeus
• Oikeusperuuttaa suostumus
• Poisto-oikeus

0